24 oktober 2010

Havskum igjen!

Da var årets varme dager tilbakelagt og vi er vel hjemme i kulden igjen......
Brrrrr sier jeg bare, frem med ULL, ULL og mere ULL.


Selv om mesteparten av tiden gikk med på å slikke sol, ble det da strikket og heklet litt også. 
Februarjakken er fremdeles på pinnene, mangler bare armer...

Men denne ble "nesten" ferdig i spania, manglet bare knapp og hempe.





Jeg har lenge hatt lyst å lage en vest til snuppa, 
siden jeg hadde en god del alpakka med meg på tur,
endte jeg opp med en i Havskum mønster i str 1/6 -1 år.

Jeg laget en jakke i havskum når jeg var gravid, 
så dette ble jo jammen meg nesten et sett....Det er ikke verst!

Oppskrift fra Sandnes Alpakka hefte 0808.
Det gikk med 62g.


Jeg laget  vesten litt lengre pga tutta mi er ganske så kraftig og trekker godt!!! 
Skal forresten på 5 mnd kontroll i morgen.........Hvor ble tiden av????



Jeg rakk også å lage en lettstrikka babylue fra Nøstebarn i str 6mnd, 
denne ble faktisk litt for stor....believe it or not!

Pyntet med en liten dobbel hekla blomst. 

(En sniktitt på fargen som februarjakken strikkes i)
Det gikk med 27 g.

7 kommentarer:

  1. Kjempesøt lue og vest. Og veldig søt blomst på luen. Jeg likte fargen kjempegodt så februarjakken blir nok veldig fin. :)

    SvarSlett
  2. Nydelig vest & lue!
    Jeg har smugtitta litt på den tidlgere... hmmm - og nå føler jeg meg inspirert til å lage en slik selv til lillemor. Veldig enkel og pen vest syns jeg...
    Den vil nok varme godt i vinter for lille snuppa si :)

    SvarSlett
  3. Kjempefin vest! Blir deilig å på kalde dager:)

    SvarSlett
  4. Oj, det trur eg må vera den søtaste vesten eg har sett. Har du laga mønsteret sjølv? Har faktisk aldri forsøkt den type strikk, men det skal visst vera ganske så overkommeleg. Endte opp med å ta mjølkeruta mellom Malaga og Sevilla på torsdag. Det tok 4 timar. I det heile tok det 15 timar å koma seg frå Bergen til Sevilla..... Men vakkert det må eg seia at det er og overraskande grønt.

    SvarSlett
  5. Så fine plagg du har laga til jenta di!! Havskummønsteret er berre flott, ha ei fin veke!!

    SvarSlett
  6. ja hvor blir det av tiden,hihi de er ikke noe baby lengre:)fine jentene:)jeg har trøyen på min 2 do liste:)

    SvarSlett
  7. Nydelig lue og vest :) Havskummønsteret er herlig! :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails