14 august 2011

Vognteppe til dukka

Enhver strikker med litt selvrespekt må vel kunne tørre å innrømme at ikke alle prosjekter viser seg å være så kjekke/raske som håpet.

Jeg holder nemlig på med en Mariustunika, midtveis i mønsteret har jeg rett og slett gått litt lei.

Det er ikke noe nattarbeid å strikke på pinne 3 med mønster (heller ikke min favorittstr i pinner), så derfor "ramler det inn" med småprosjekter.....som alltid når jeg går lei av et litt for tidkrevende, men som ikke hadde vert nødvendig å ta så lang tid prosjekt.



Dette prosjekt derimot er absolutt en favoritt. Lappene er heklet på noen kvelder og det skulle bare 12 ruter til for å få vognteppe stort nok, pluss heklekant rundt. Elsker å hekle tepper /lapper, det er raskt og koselig arbeid ;)

Hva er vel en dukkevogn uten vognteppe? Selvfølgelig måtte jo jentungen få teppe til vogna, selv om det foreløbig fort blir kastet på gulvet.........sammen med den stakkars dukka.......


Oppskriften er som vognteppe jentungen hadde når hun var baby, hentet fra Sols(tr)ikke.
Men denne gangen brukte jeg Rubin fra Sparkjøp på hekle nål 3.5, tykkere garn = større ruter og fortere ferdig = LIKER ;)

Det gikk med 114 g Rubin Superwash fra Sparkjøp.

En liten endring jeg har gjort er å hekla den hvite kanten på hver enkel sirkel og så heklet sammen stripe for stripe, enklere, men ikke fullt så fint!!

6 kommentarer:

  1. Overveldende strikkeprosjekt er omtrent som å lese til eksamen - utrolig så mye annet som virker mer fornuftig :) Kjempefint teppe da!

    SvarSlett
  2. hihi søtt!! både teppet og at det ble satt så pris på ;)
    Nettopp slengt i fra meg marius genseren.. trådfesting stadiet.. har jo prøvd genseren og den sitter bra, så er liksom ikke spennende lengre! :P

    SvarSlett
  3. Selvsagt måtte hun få det! Kjempefint teppe :)

    SvarSlett
  4. Så søtt teppe, heldige dokka!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails