24 juni 2012

Lilla elefanter

Need I say more? bildene taler neeeesten for seg selv.


Lilla søte elefanter på gul bakgrunn ........man viser iallefall igjen i mengden.
Luer til hele gjengen (ja oss som tør å være barn da, gubben ville av en eller merkelig grunn ikke ha!! Kan ikke forstå det?)



3 luer av den enkle grunn at jeg skulle lage lue til guttungen, siden jentungen får mest sydde klær så syns jeg det ble litt urettferdig..... har en mistanke om at det samme syns han. Derfor, "fort og gale", som vi sier der jeg kommer fra, skulle jeg lage en lue til eldstemann over midnatt. Fort ble det og gale også.......

Morgenen etter, stolt mamma viser ivrig frem lue til sjønnasen, jada,  det viste seg at den var for liten....jaja da ble det lue til jentungen istedenfor.


Så prøvde jeg meg igjen, forstørret mønsteret og i god tro sydde jeg luen og la klar til morgenen etter......igjen passet den ikke guttungen, men den var ikke for liten, den var for stor....Jaja, lue til meg.

OK, alle gode ting er tre, og tar man malen til en for liten lue og malen til en for stor lue og finner en midt i mellom, ja da bør den passe. Og jammen passet den, derfor ble det tre luer i denne omgang, og tre pannebånd, for det er vel ikke lue sesong, sånn egentlig.......(jf forrige innlegg)



En annen ide når man skal lage luer er jo faktisk å finne målebåndet og måle hodeomkretsen til barnet, jada man lærer så lenge man strever lever.

Gul trykt Bomulls jersey med rosa elefanter fra Stoff og Stil. 
Lue og pannebånd i str, 2 år, 5 år og 32 år ;)
En flott Tutorial på luer finner du hos FargeBarn, pannebåndene har jeg "diktet" selv om det går an å kalle det det.

6 kommentarer:

  1. Hehe, det skal jammen ikke være enkelt :) men fine ble de!

    SvarSlett
  2. Så fine de ble!
    Bare husk å ikke gi opp.... ;-)

    SvarSlett
  3. Så fine de ble!
    Bare husk å ikke gi opp.... ;-)

    SvarSlett
  4. Elefantluene er så kule, jeg har store planer om å sy en til meg selv. Jeg skal bare, bare først....
    Ha en riktig fin sommer :-)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails