06 juli 2012

Dukkekjole

Det er ikke bare jentungen som får nye klær, men BabyBorn dukken (uten navn) har fått seg ny kjole.  Søt liten sak strikket i noe rester av Lanett, har fremdeles en god rest igjen da men......

Litt endringer i mønsteret, glemte meg ut og strikket striper på fremstykket..... og har sydd igjen begge skuldrene da den er stor nok i hode til at små 2 årige fingre skal slippe å knote med en knapp og to.



Oppskriften er fra dukkeheftet 0909 til Sandnesgarn.
48g gikk med til kjolen.


Dukketeppe er en gave fra ei søt lita jente som heter Hedda, 
det er Hanne /mammen som har strikket det.
Nydelig havskum mønster, det er brukt to nøster om du trenger tips til dukketeppet.


 Jentungen er kjemepebegeistret for teppe,
 sier Hedda hver gang hun  finner det fram. 

Så hun vet godt hvem hun har fått det ifra.
Gleder oss masse til å treffe dere igjen ;)



3 kommentarer:

  1. Så lekkert dukketøy :) alltid like gøy for de små og kle av/på dukka og bre teppet over :)

    SvarSlett
  2. Ja så søt kjole!! Jeg må strikke litt til dukkene her også ;)

    SvarSlett
  3. Så skjønn kjole og flott teppe.
    Dukkene fortjener det aller beste de også :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails