03 januar 2013

Stella stripekjole

Endelig

Stellakjolen fra Pickles begynte jeg ivrig på i April. Iveren varte ikke så veldig lenge når jeg så hvor sent arbeidet vokste. Kjolen ble liggende hele sommeren og halve høsten før jeg fikk fingeren ut og endelig begynte på den igjen. Jeg hadde et lite mål på tampen av fjoråret, det var å få ferdig disse evighetsprosjektene mine. Målet ble vel så og si nådd.

IMG_9354


IMG_9349



IMG_9350

Kjolen ble ferdig lille juleaften og den ble rett og slett dritkul. Armene ble strikket litt lengre enn planlagt så de er ikke akkurat 3/4 som i oppskriften. Kjolen er strikket i 3/4 år min min 2,5 åring. Den vil nok bli en fin tunika som passer til det meste.

Det gikk kun med 134g Aubelita 3 tråds merino vanlig og multi.  Det er faktisk "restegarn" fra (for)fjorårets julekjole. Det er enda litt rester igjen. (I tillegg har jeg fått "restene" til en kollega da vi har strikket den  samme julekjolen, så jeg har nok garn til å finne meg enda et pickles prosjekt i disse fargene om jeg vil......Restene vil nok ingen ende ta......

Passet fint i dag da Pickles endelig har salg på den nye boka si igjen, så nå kan jeg vente spent på postmannen ;)

10 kommentarer:

  1. Kan vi ikke få se hele da? ;) Den så ihvertfall innamri fin ut fra den lille sniktitten vi fikk

    SvarSlett
  2. Fikk til en ribbegenser og foreløpig en vest av restegarnet fra julefinkjolen jeg, nok til enda en vest :)

    SvarSlett
  3. Denne er altfor fin til å ligge uferdig på vent. Kjempebra at du fikk den ferdig! Jeg skulle også likt å se den på. Nydelige farger du har valgt.

    God helg!

    Klem

    SvarSlett
  4. Jentungen var i bhg, skl vise bilde en annen dag :)

    SvarSlett
  5. Hei hei, jeg vil også se hele kjolen!!! den ser skikkelig stilig ut!! Ps: giveaway på min blogg nå-håper du vil delta-følger deg ivrig i alt du lager! ;)
    Hilsen Lene

    SvarSlett
  6. Ja! Rett og slett dritkul!
    Ønsker deg et godt og kreativt 2013!

    SvarSlett
  7. Den ble skikkelig fin! Nå var det nesten så det snek seg med enda et prosjekt på strikkelisten min ;)

    SvarSlett
  8. Nydelig!
    Denne kjolen er så flott - har lenge hatt lyst til å lage den, men finner ikke tida :)

    SvarSlett
  9. Bra det er flere enn meg som syns at det tok EVIGHETER å strikke den... Jeg syns også det var lett å gjøre feil, og vanskelig å rette opp feil uten at det vistes? Men den ble fin til slutt :-) Morsomt å se hvor forskjellig den blir etter hvilke farger man strikker med...
    God helg :-)

    SvarSlett
  10. Så fin kjole!! Jo denne sluttet jeg med, ikke tålmodig nok jeg ;) Den tok jo en evighet å lage.


    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails