04 juli 2016

Rompe tid.....eller var det rumper....

Romper, rumper, litt vanskelig dette.....

Babyromper finnes nå i utallige modeller, det er bare til å velge og vrake på Instagram og lete etter den perfekte modellen. Siden jeg aldri meket meg til å strikke noe mer enn èn variant av dette til minstemann som allerede er blitt 3, har jeg store planer om å gjøre dette nå til alle som skal ha baby.... *dere er herved advart*.

Kalinkaromper

Jeg har startet med Kalinka-romper fra Ministrikk, en finurlig liten sak som går sjappt å strikke. Prøvde meg forøvrig på dette franske opplegget som står beskrevet, men det ble ikke helt vellykket  (du ser en ruglete kant øverst på den okergule).

Syns det fønker like greit å legge opp med dobbel pinne for å få nok elastikk i toppen, derfor gjorde jeg det på de andre, noe som ga et mye finere resultat.

Kalinkaromper

Alle romperene er strikket i Drops merino exstra fine. Garnsalg er digg, og jeg må ærlig innrømme at jeg faktisk begynner å like dette garnet mer og mer. Iallefall til småplagg, hvordan det vil holde seg i vask vil jo vise seg......

Kalinkaromper

Oker er strikket i str 3-6 mnd men ser mye større ut enn dette, strikkefastheten stemmer så jeg er spent på å få prøve dem på en faktisk baby.

Gråblå og hvit er strikket i 0-3 mnd.

Kalinkaromper

Det gikk med litt over 2 nøster på oker og under 2 nøster på minste.
Strikket i Drops merino extra fine.

Oppskriften finner du til en 60 lapp på Ministrikk.no

 Så gjenstår det bare å finne de perfekte knappene, satser på tre, igjen..... ;)


Håper dere har fått en fin start på sommeren, Vi har allerede nytt tre uker i varmen i Spania, snart er det hjem for å jobbe litt mer.......


2 kommentarer:

  1. Kjempe fine og flotte farger. Frister litt å kjøpe mønsteret for å få et raskt gavestrikk men synes den er fryktelig lik sandnes sin og er ikke helt glad i etterligninger. :/

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails