08 mai 2017

Perlespiss skjørt

Jentungen har fått øynene opp for jenteklær. Det er jo ingen selvfølge, om hun følger i mine fotspor. Jeg kunne ikke fordra kjoler og skjørt i en viss alder (egentlig ikke enda, bare til fint).

Hun ønsket seg et skjørt, da var det bare å finne frem den nye boka til Christina 
og velge ut hvilket hun ville ha.

Perlespisskjørt



Perlespiss skjørt

Valget falt på Perlespiss skjørt. Et enkelt glattstrikket skjørt, som strikkes ovenifra og ned, med perlestrikket detalj nede i ene siden og også som avslutningkant på skjørtet.


Perlespisskjørt


Her med popcorngenseren som er en favoritt. 


Perlespisskjørt




Perlespiss skjørt

Strikket i Drops Lima på pinne 4. Jeg valgte grå (igjen) men det passer til det meste.
Det gikk med 174 gram garn til største størrelse 8-10 år.
Oppskriften på skjørtet finner du i Rillestrikk boka.
Og på adlibris

1 kommentar:

  1. Ser ut som ei fornøgd jente i det flotte skjørtet :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails