23 januar 2018

Mine første Selbu votter

Dere som følger med på YouTube podcaster vet kanskje hva jeg snakker om. Eli fra Skeindeer podcasten, er en reser på vottestrikk. Hun har fått meg til å endelig ta steget med de flotte mønstrene sine. Jeg ble aldri strikkeklar til å bli med på The Selbu bundle som hun kalte Votteklubben hun hadde før jul, men jeg kjøpte mønster på Selbu mittens i etterkant. 

Selbu

Jeg tenkte at votter måtte være perfekt julestrikketøy, derfor kjøpte jeg inn Rauma 3 tråds garn før jul, slik at jeg kunne ha et "Christmas knit".

Jeg har lenge holdt tilbake å strikke votter, mye pga at det ofte er på altfor tynne pinner for meg, jeg har en smertegrense på pinne 3, til nøds kan jeg strikke en liten ribb på pinne 2,5 men det er rett og slett vondt. Derfor holder jeg meg helst unna tynnere pinner enn 3. 

Votter
Jeg laget hjemmelagde blokkere av gammel puslespillmatte.

Vottene var supre å strikke, det gikk raskt og ga mersmak. Derfor kjøpte jeg like godt inn Rauma Finullgarn for å prøve meg på tynnere votter. Med godt mot har jeg derfor startet på nok et Skeindeer mønster, Snøvottene som du finner oppskrift på i 4. utgave av Bladet garn. 



Votter

Vottene veier totalt 88 gram.

De ble litt lange til meg, men passer i bredden. Jeg er normalt en størrelse 7, 5 (sterile hansker) eller M. Derfor må jeg nok derfor lage meg et par til som strikkes på 3.5. Her må jeg jo tydeligvis prøve meg frem for å finne størrelse pinner som vil gjøre at vottene passer til meg. 

Vottene ble strikket på en liten uke og ble ferdige på nyttårsaften, viktig å ferdigstille før det nye året ;)

1 kommentar:

  1. Kjempefine votter! Det er ikke lett å få de forskjellige vottemønstrene til å passe til mine hender heller. Det hender jeg må strikke et par nr to og justere med garn og pinner. Pinner nr 3,5 er min favoritt, gjerne firkantede.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails