22 desember 2018

Jeg har sydd igjen

Jeg har sydd igjen, det er ikke så ofte jeg syr mange like ting på en gang, men jeg fant litt syglede igjen tidlig i Desember eller var det sent i November?


Untitled

Det startet med at venninna mi Christina med Rillestrikk.com skulle stå på julemarked og ville ha med noen strikkepunger. Siden hun ikke syr selv, så sydde jeg opp 6 stk som hun kunne ha med, i samme slengen så sydde jeg to pannebånd, dyne til Alvin (elf on the shelf) og jammen meg hentet jeg ikke frem gamle kunstner fra formgiving på skolen. Jeg har nemlig sydd meg forkle til julebaksten. Nå har jeg avansert litt fra skoletiden da, og sydd det dobbelt, slik at det kan brukes på begge sider.


Untitled

Jeg googlet og fant en enkel og fin oppskift her.  Jeg hadde også et barneforkle som mal, men brukte ca målene og fremgangsmåten for oppskriften. Målte direkte på stoffet og tegnet rundt, for mye oll med mønsterark. Tok noe tynn bomull jeg hadde liggende, må prøve å bruke opp litt, så fargevalgene er ikke helt tipptopp, men pyttsann, det er god øvelse.


Forkle

Jammen gøy når man ser at man husker mer og mer, det har vert altfor lang sytørke, kun litt småsying her og der. Men veldig gøy å produsere litt igjen.

1 kommentar:

  1. Så flink du er, og så mykje fint du har sydd :) God jul :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails