29 mars 2019

Heklerier

Reklame

I høst fikk jeg en flott pakke i posten fra Ritohobby, de søkte etter influencere på IG og jeg la ut en post og fikk napp sammen med andre IG ere.

Hekla nett

I pakken fikk jeg ulike farger av merinoull og bomullsgarn, fargerike og kjempegode heklekroker i ulike størrelse, omgangsteller, nakkelampe og maskemarkører.

Det tok litt tid før jeg fikk prøvd meg på hekleriene som jeg kriblet etter. Men når jeg satte i gang var jeg hekta. Jeg leita etter oppskrift på nettet men fant ingen, derfor har jeg laget en selv.

Bomullsgarnet var syltynt så jeg var litt skeptisk før jeg startet, men fytti så deilig garn. Det var enkelt å hekle med og heklenålen også har blitt en ny favoritt, veldig godt grep og ikke minst, gladfarger, det liker jeg.

Jeg heklet på nål 3.5

Jeg la opp luftmasker i ønsket størrelse (bredde), så heklet jeg stavgrupper på to staver bortover hele luftmaske (lm) raden. Snudde med 3 lm (som blir det samme som en stav). Heklet frem og tilbake til ønsket lengde, jeg heklet opp et og et nøste. I toppen av nettet telte meg meg frem til to hanker i senter, her heklet jeg lm over stavene og i neste omgang la "la jeg opp" nye stavgrupper over. Vola, hank. Til slutt har jeg sydd sammen i siden og under.
Enkelt. 


Hekla nett


Et søtt nett som egentlig rommer mye, mulig det hadde vert mer praktisk med hank over skulderen, men det har jeg allerede noen av, så derfor ble det en håndholdt versjon denne gang. 

Jeg brukte tre nøster med Infinity Hearts Rose bomullsgarnet fra Rito.


Hekla nett

1 kommentar:

  1. En veldig fin pose har du heklet. Vakre farger. Og den passer i hver annen pose :-)))
    God helg for deg.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails