12 februar 2011

En ferdig UFO

Dette  teppet har vert en ufo i lange tider, ja rettere sagt et par år!!
Men nå i måneskiftet ble det endelig ferdig.

Det kan vel nesten kalles et nøstebarnteppe når jeg i etterkant leser i boka, 
men "oppskriften" fikk jeg av svigerinnen min 
(før jeg fikk boka og før jeg ble helt strikkegal). 

Teppet er strikket på pinne 6, fra to masker og opp til en trekant, for så å felle ned igjen til to masker.


Garnet er ullteppegarn fra Sparkjøp og var tiltenkt å bli et stort teppe, 
men det endte opp som babyteppe størrelse. 
(er redd det aldri hadde blitt ferdig om jeg skulle laget det større)

Fargevalget er ikke akkurat noe å skryte over, 
gremmer meg nesten over den knallgrønne fargen nå i etterkant 
 Kunne derfor tenkt meg å "pimpe opp" teppet litt. 

Er det noen kloke damer der ute som har forslag
 til kontrastfarge jeg kan bruke, 
og til hva jeg kan gjøre for å få teppe litt sprekere?

Det gikk med 250g til teppet.



3 kommentarer:

  1. Synes at teppet og fargen var sprek jeg. Ville ikke brukt noen andre farge på det. Jeg pleier og hekle en picotkant rundt slike slumretepper i samme farge.
    Ha en flott helg:)

    SvarSlett
  2. Jeg synes også fargen er kjempesprek i seg selv, men turkis og lime blir jo flott sammen!
    http://www.flickr.com/photos/retrobabydesign/5372163781/

    SvarSlett
  3. Enig at turkis er veldig fint sammen med lime.
    Ellers går jo brunt godt..

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails