29 januar 2012

Heldress

Jeg ble (fille)tante igjen i Desember, overaskende 1 mnd før tiden. Og treig som jeg kan være, var jeg ikke klar med noen presang i det hele tatt. BOMBE!! Det ble i all hast handlet garn, (rart at man alltid må handle nytt garn, når det er fullt i skapet) og dressen ble startet på rundt juletider.

Jeg fant en nydelig Drops dress på nettet fra den nye katalogen deres og siden 3.mann endelig ble en gutt, måtte det jo bli i blått.



Dressen er nydelig på bildet, og kanskje jeg av og til må lære at det ikke er alt som blir like nydelig når man lager det selv. OK, ikke for å være negativ, men jeg er vel ikke den største fan av mønsterstrikk. Fint er det, men det har tendens til å bli litt ujevnt (kommer seg etter vask da) og øvelse gjør mester, men OG for at det egner seg dårlig til nattarbeid og tv titting......Det blir litt to frem og en tilbake tendens da det er lett å strikke feil.

Rekk opp hånda de som ikke liker å rekke opp igjen....... *rekker opp hånda...høyt*.

Jeg gjorde litt endringer, strikket ribb 1r og 1vr på armer og bein, samme på halsen. Knappehullene mine ble helt skeive i forhold til hva som så normalt ut, så knappehullene ble sydd igjen og det ble heklet hemper til å lukke knappene igjen med....praktisk? trolig ikke, men det fungerer....


Gutten er liten og supersjønn, så jeg har satset på den minste str, selv om prinsen allerede har blitt over en mnd før jeg fikk levert fra meg barselgaven og han snart har doblet vekten sin, så passet dressen godt. *Puh*

Det  gikk med 125g Drops Alpaca i str 56/62

8 kommentarer:

  1. Skeive knappar? Det kunne ikkje eg sjå! Kjempefin dress, den blir nok godt brukt i vinter! :)

    SvarSlett
  2. Gratulerer så mye som tante igjen, filletanter er like mye verdt som andre tanter har jeg lært :)

    Synes den var fin jeg, og tror du bare er litt i overkant selvkritisk til egen produksjon ;)

    SvarSlett
  3. Rekker opp en hånd..
    Men fin ble dressen! For ikke å snakke om tantegutten inni. Gratulerer!

    SvarSlett
  4. Synes du løste dette "problemet" på en utmerket måte. Dressen ble fin med en skjønn, liten tantegutt inni. Lykke til med neste mønsterstrikkprosjekt! Og-opprekking må til innimellom selv om det ikke er det artigste vi gjør. Ha ei fin strikkeuke!

    SvarSlett
  5. Synes prinsen ser fornøyd ut med den dressen;) KJempefin!

    SvarSlett
  6. Kjempe fin dress;) en flott gave å få det!

    SvarSlett
  7. Luksus å få en sånn heldress! Heldresser er geniale til babyer. Flotte farger sammen.

    SvarSlett
  8. Jeg synes den ble kjempefin! Flotte farger, og lillegutt ser jammen fornøyd ut også :) Gøy med noe som passer i starten også!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails