11 april 2012

Shorts vær


Vi er kommet snart halvveis i April, hvor blir tiden av? påsken er vel overstått, 
fjellet og snøen er sett og prøvd ut for første og siste gang i år. 

Påskesnopet tærer fremdeles på samvittigheten 
og det jobbes med å komme i normal rytme igjen. 

Vi hadde noen fine dager i Mars og det så nesten ut som om sommeren skulle starte tidligere dette året. 

Det fristet litt med shorts, men var fremdeles litt for kaldt.
Derfor ble det en Vintershorts fra Pickles, 



Tøff linning med kontrastfarge, tenkt hvor stilig med strømpebukse under og så mye varmere enn et skjørt.
Dobbel kant både oppe og nede som er løpegang for strikken.
(Jeg har ikke satt strikk på beina)



Strikket på pinne 3.5 og 4
Str 2-3 år, men har feil strikkefasthet, så denne ble nok for liten til jentungen...... 
Det gikk med nesten to nøster Drops Alpaca.

Det er kjedelig når ting ikke passer, iallefall når man har sett for seg noe på forhånd, slikt må vel skje av og til..... spørs om jeg gidder strikke en til nå når vi snart kan finne frem shorts uten ull......kanskje litt optimistisk for denne delen av landet, 
men varmere strøk venter snart besøk av et Komadyr med familie og denne hadde uansett ikke fått blitt med i kofferten.

3 kommentarer:

  1. Skjønn sjorts, men utrolig kjedelig når det ikke passer. Strikkefasthet er ikke å skuffe under bordet:) Bommer ofte selv når jeg følger pinneanbefalinger i oppskrifter, må ofte opp en halv størrelse... Fin var den iallefall, og håper den får en annen mottaker etterhvert:)

    SvarSlett
  2. Ja slike shortser er herlige ;) Min også fra Picles ble liten, men når jeg brukte en annen oppskrift passet den bedre.

    SvarSlett
  3. Så kjedelig at den ble for liten! Det er visst en gjenganger med Pickles-oppskriftene, da de strikker veeeeldig løst! Uansett ble den kjempefin :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails