28 desember 2012

Brioche Infinity Scarf

Fancy navn på en fancy hals? Ifølge Ravelry, veldig populær på Island. Ja det er vel popp med halser i ulike varianter her i Norge også, jeg er ikke typisk halsmenneske.
Jeg syns rett og slett det kan bli litt for varmt.....spesielt nå når jeg er gravid og helst går med jakken åpen i et par minus. Men jeg synes det er fint med hals og kanskje jeg vil bruke det mer nå når jeg har laget meg en selv ;)

IMG_9344

Jeg var i Stavanger en av de siste helgene før jul og presterte å kjøre fra strikketøyet mitt hjemme på gangen. Pakket og klart.......Kjenner du følelsen?  Da det gikk opp for meg at jeg ikke hadde noen erindring om å ha puttet "strikkebagen" med både julekorter, ipad ect i bilen, hadde jeg allerede nesten kjørt en time og var nesten fremme ved ferjen, så det var uaktuelt å snu.....

Det resulterte i en tur innom på Kreaktiv på Kvadrat (innimellom juleshopping) hvor jeg måtte finne meg et nytt prosjekt. Jeg kunne jo ikke være en hel helg i Stavanger på husmorferie uten strikketøy? ;)

IMG_9332

Jeg skummet meg igjennom Ravelry og endte til slutt opp med Brioche Infinity Scarf. Jeg endte også opp med et nytt (og dyrt) garnbekjentskap HEXA fra Du store alpakka. Deilig, deilig garn. Mykt og rett og slett fantastisk.


IMG_9342

Jeg kjøpte 3 nøster men kunne nok med fordel hatt halsen litt lengre en den ble, men den er mer enn varm nok. Men kanskje variasjonsmuligheten hadde blitt større om den hadde vert litt lengre?  Det gikk som sagt med 3 nøster Hexa på pinne 7.  Halsen er sydd vridd sammen for å få mer effekt på halsen når den er i bruk.

2 kommentarer:

  1. Takk for tipset! Jeg fikk 4 nøster Hexa til jul så kanskje det blir en slik hals? Minner meg litt om patentskjerfene som var så moderne før i tida.

    Fortsatt fin romjul!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Den var kjempelekker! Også på store pinner - da går det jo fort i tillegg :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails