06 januar 2014

Fargeklatt

Ingen Sorte-per her i gården når minsten får på seg denne fargebomben av en heldress.



Jeg bare MÅTTE teste ut Kauni EQ til en heldress, for jeg har sett så utrolig mange flotte versjoner på Ravelry. Noen ting bare må gjøres, og siden dette er den 5? dressen jeg strikker, så var det litt morsomt ettersom  jeg ikke kom til å vite hvordan den ville se ut før den var ferdig, med tanke på fargeskiftet!

Dressen strikket jeg i høst, gikk selvfølgelig tom for grått garn da jeg kun hadde fremkantene og halskanten igjen. Typisk, for kaunien hadde jeg jo kun brukt litt over halvparten av!




Jeg bestilte nytt garn, men så fikk jeg mail fra 123knit om at den grå var utsolgt fra leverandør og de visste ikke når de fikk den inn igjen, nevnte jeg typisk, her tidligere?!

Søren, hva gjør jeg nå.....vente? ja, jo det er jo et alternativ! Men så slo det meg at på Ravelry har jeg kanskje en fair sjanse til å få tak i garnet. Her går det an å legge inn garnlageret ditt og noen har også nøster for salg, jo jeg prøver lykken!

Jeg fant endel som hadde gråfargen jeg trengte, egentlig ingen som var direkte for salg, men det er vel lov å spørre? og sendte melding til et par stykker. Gjett om jeg fikk napp! Snille Elisabeth med bloggen Elisabeths verden. Jeg er evig takknemlig, for om jeg hadde uflaks tidligere, hadde jeg jammen flaks her, for partiet var til og med det samme.



Tusen takk for at du ville selge garnet til meg Elisabeth. Garnet fikk jeg til sendt i November og i Romjulen fikk jeg endelig tid til å gjøre dressen ferdig!

Det gikk med 120g  NZ lammeull og ca halvt nøste Kauni, 75g. på pinne 4,5.
Dressen er strikket i 6-12 mnd, men erfaringsmessig blir de alltid litt store når jeg strikker de,
(denne er romslig til gutten min på 9 mnd som bruker 80-86)
Oppskrift fra Nøstebarnboka.

Forøvrig strikkes NZ lammeullen med dobbelt garn og Kaunien strikkes i enkelt garn!

PS! AAARg, har visst litt problemer med å få bildene frem her, men trykk på bildene som viser så havner du på Flickr :)

7 kommentarer:

  1. Så stilig! Er kjedelig når en ikke har mer garn igjen, er så typisk, men godt det ordnet seg :) Finnes så utrolig mange koselige strikkedamer der ute!

    SvarSlett
  2. Man kan aldrig få for mange regnbuens :)

    SvarSlett
  3. For en superflott dress :)

    SvarSlett
  4. Fargeklatter er til for å spre glede:-) Super kul dress som frister meg veldig!!

    SvarSlett
  5. Kjempefin dress, og for en kjekk modell! Godt det ordna seg med garn!

    Ha en fin tirsdagskveld!

    Klem

    SvarSlett
  6. Utrolig fin!! Tenk å være så heldig å treffe på riktig parti til og meg! Imponerende:)

    SvarSlett
  7. Superfint med stripete gladfarger! Passer perfekt til det smilende ansiktet hans.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails