26 januar 2016

Liam shorts

Jeg har hatt 6 nøster med Sisu i oker liggende i x antall år. Det ene strikke prosjektet etter det andre har blitt tiltenkt disse nøstene, men planer er til for å endres.
Spesielt når det kommer til strikking. Det er alltid altfor mange prosjekter man ønsker å lage, og altfor liten tid til å gjennomføre. Derfor blir lista stadig endret og det finnes ting som man aldri kommer til å lage. Selv om den står på lista, år etter år...... hvordan kan dette ha seg egentlig? Men jeg tror ikke jeg er alene i denne kategorien, eller hva?

Jeg husker at jeg likte fargen veldig godt den gangen jeg kjøpte nøstene. Den har vel helt sikkert vert av markedet i mellomtiden, men nå er jo fargen skikkelig in igjen!
Litt før jul rotet jeg igjen frem nøstene og tenkte at nå skal jeg jammen bruke dem......iallefall noen av nøstene.....

Liam shorts
Fint med dobbel kant på føttene (løpegang uten strikk)

Planen var egentlig å bli ferdig til jul slik at guttungen kunne bruke shortsen i juledagene, men den ble ikke ferdig OG den ble litt stor i størrelsen, så får prøve igjen til neste jul kanskje. Nå ligger den iallefall ferig i skuffen, eller for tiden på kjøkkenbordet..... Shortsen skulle vel ha blitt knelang, jeg vil heller si den er en capri shorts foreløpig, så actionbilde får vente på seg ;)

Liam shorts
Løpegang og strikk i livet.

Jeg har sagt det før og sier det igjen, jeg og tynne pinner er ikke gode venner. Det er slitsomt og smertefullt å strikke på pinne 3. Selv om dette har vert smertegrensen før, kjennes det nesten ut som denne grensen snart må økes. Dette har nok trolig med garntypen også å gjøre, dette garnet syns jeg er litt tungt å strikk med. Mulig jeg er kresen når det kommer til garn med nylon, men noen garnsorter merkes det veldig godt på. Syns garnet er litt for tynt til at det blir favoritt her i huset, men resultatet blir fint og erfaringsmessig så holder det seg også fint. Selvfølgelig på grunn av nylon. Så tross alt så er det nok et godt garn for hardbruk, som for en vilter (snart) treåring....

Liam shorts


På grunn av tynne pinner har dette vert et "strikk på to prosjekter på en gang prosjekt".  Hvor jeg strikker til hendene verker og bytter til tykkere pinner og "kjekkere" prosjekt (sikksakkskjørtet).


Liamshorts

Shortsen ble ferdig første dagen i dette året, så langt etter jul ble det ikke selv om det allerede er en måned siden juleaften. Jammen som tiden flyr, er det alderen som tar meg igjen???

Oppskriften til Liam-shorts finner du i boka Strikk til mamma og mini. Det gikk med 116g Sisu, Så garnlageret består fremdeles av nesten 4 nøster......Tips til hva jeg kan bruke "restene til" til mottas med takk ;)


2 kommentarer:

  1. Flott shorts i kul farge :) Kjekt å ha allerede ferdig shorts til neste jul.

    SvarSlett
  2. Pinner nr 3 går greit, men 3,5 er min absolutte favoritt. Shortsen ble fin og kommer nok i bruk. Verdt all innsatsen vil jeg tro. Det er enkelte nøster som blir liggende her også, men plutselig så dukker det opp noe som de kan brukes til
    Det er lurt å ha flere strikketøy på gang når det ene er krevende. Jeg kjøpte metallpinner på Hudfliden ( Pt-design ) da jeg strikka med Kauni like etter at jeg fikk av gipsen. Det fungerte kjempefint. Garnet, som er litt hardt å strikke med, gled godt på pinnene. Men som Finull blir det jo deilig og mykt etter vask.

    God onsdag fra Ingunn

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails