20 oktober 2016

Partytime

Høsten er kommet og det er klart for å finne fram strikke garderoben, eller supplere litt om man trenger påfyll. Jeg begynte på partybuksa i sommer og den har tatt ufrivillig lang tid å lage. 
Men den ble da smekker til slutt.

Partybukse



Partybukse

Buksa ble etter å ha ligget vel og lenge ferdig, endelig prøvd på. Mistanken min om at buksa er litt stor, viste seg å stemme. Den passer pga ribben på føttene, men er nok ligg sagge bukse enda. 

Trolig vil nok denne bli liggende til neste år......jaja, god å være ute i god tid. 
Bare spørs om jeg ikke må strikke enda en bukse ila høsten nå.....

Untitled

Når man prøver bukse på tre åring i rette "rompealder" så må man ikke rekne med å få et stillbilde, men et rompebilde...... Du ser buksa er lang på føtter og vid oppe. I-cord knytting i livet fønker, men hadde nok vert nødvendig med strikk om han skal bruke den nå.
Tror forøvrig han likte buksa, så det er jo et pluss ;)

Untitled


Strikket i Big merino fra Dropsgarn, det gikk med 374 g i str 4 år. som ser ut som str 5 i mine øyne. Tross riktig strikkefasthet skal stemme. Fargen er Jeansblå og hvit/(kanskje natur?).
Oppskrifta er fra flinke Marianne J. Bjerkman, og finnes til salgs på Ravelry.

2 kommentarer:

  1. Så fin den var! Nydelige farger og artig mønster :) Godt den var for stor og ikke for liten ;)Fin uke til deg!

    SvarSlett
  2. Buksen ble kjempefin med fin mønsterstrikk. Godt å ha noe som kan brukes neste år også :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails