18 november 2016

Gromgutt shorts

Jeg hadde noen nøster tynn alpakka fra Sandnesgarn etter Bøvertun kofta mi. Dette tenkte jeg skulle holde til en babybukse til det nye tantegullet. Litt restegarn forbannelse må man alltid rekne med og de over to nøstene jeg hadde igjen, holdt selvfølgelig ikke.

Siden det var såpass lenge siden jeg strikket meg kofta, så gadd jeg ikke prøve å få tak i likt parti engang, det resulterte i at buksa heller ble til shorts /nikkers om du vil ;)

Bukse
Treknapper er favoritt

Oppskriften er fra den nyeste boka til Klompelompe, 
den skal egentlig strikkes i merinoull i oppskriften, men jeg doblet alpakkaen. 
Det ble nok en litt kraftigere følelse på buksa tror jeg, men strikkefastheten skal stemme. 


Bukse
Baksiden med økning bak. 

Den ser litt sånn rar ut uten baby i, da disse korte snorene ser ut som det skal være en miniatyr av et eller annet slag inni. Ikke en vanlig proporsjonert baby. 
Men meningen er at buksa, eller shortsen i dette tilfelle skal gå til under armene, 
det vil jo også si at den varmer godt på små knotter ;)

Oppskriften var enkel og grei å strikke. Det gikk med ca 2,5 nøste mini alpakka i str 3 mnd. 


1 kommentar:

  1. Den ble kjempefin som kortbukse. Flott å kunne få brukt litt rester på denne måten :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails