24 oktober 2018

Oslolua

Sponset garn

Jeg fikk forespørsel fra hobbii.dk om jeg ville prøve noe garn fra dem, det sier jo ikke en garn elsker nei til, jeg elsker å prøve nytt garn. Hobbii har mange flotte ulike garntyper og når jeg da gikk inn på nettsidenfor å finne meg en ny spennende garnsort, gikk jeg for økologisk ull, GOTS sertifisert til og med. 

Untitled


Untitled


Jeg fikk det raskt tilsendt og valgte å strikke Osloluen. "Must have" luen fra Petitknit som alle strikker om dagen, ja jeg hiver meg av og til på trender jeg også, selv om jeg ofte prøver å motstå de mest populære. (med variert hell vel og merke, haha)

Lua tar superlang tid å strikke til lue å være, dette pga at du må strikke en lang brettekant, som selvfølgelig gjør det kule preget på lua. Men er du vant til vanlig luestrikk, så kan dette føles litt langsomt, men tross alt. Lua gikk på et par dager, og den blir råkul.


Osloluen
Osloluen

Jeg strikket junior størrelsen, den passer til meg, men er nok kulest på kids. Strikkefastheten stemmer så den er nok rett størrelse får man håpe.

Untitled



Planen er å strikke to til fire til..... noen skal gis bort i julepresanger. For dette året har jeg faktisk planer om å ha litt hjemmestrikket under treet. Det er iallfall planen nå i oktober, vi får se etterhvert om det blir en realitet og om strikkedilla fortsetter i like stor grad som den har gjort til nå. Du er herved advart om at strikkeplagg kan komme din vei om du forventer pakker fra meg.


Osloluen

Det gikk med 102gram garn til lua. Garnet er kjempedeilig og tynt, lua er strikket i dobbelt garn med en strikkefasthet på 22/10.

Økologisk ull synes jeg er mye mykere enn vanlig ull, og at det ikke er superwashbehandlet synes jeg er gull. (jeg kan i grunnen ikke fordra overbehandlet garn, men bruker det av og til) Ja til ren ull spør du meg, derfor ble jeg veldig glad når jeg fikk prøve dette myke gode garnet. Det finnes i mange duse fine farger, eneste fargene jeg savner er grønntoner.....bombe, haha. 
Ja jeg elsker grønt.

Jeg har fremdeles tre nøster igjen, så planen er enda en lue. Fargen jeg har brukt heter grå - nr 15. ;)

Har du lyst å se hva spennende garn de selger på Hobbii, 
kan du se her. De har både norsk og dansk nettbutikk.

Takk for deilig garnspons Hobbii.


2 kommentarer:

  1. Spennande garn, og kjempefin hue :) God helg.

    SvarSlett
  2. Deilig lue... garnet ser ut veldig godt. Jeg kan bestille til Hobbi her
    også :-)) Kanskje jeg prøve garnet.
    Jeg ønsker deg masse strikkeglede fortsatt. Jeg har i gang lue også.
    Hilsen til deg. God helg. Viola

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails