28 januar 2019

Oslo lue, igjen....

Jeg har strikket min 6. Oslolue. Jeg blir ikke lei av disse luene. Denne gangen har jeg strikket en sort lue i Drops Flora. Jeg gikk for minstes størrelsen denne gang, og den skulle være til minsten på 5 år var planen. 

65882E77-A42F-47B1-9B6C-F99922B2D8E5

Lue var sjappstrikka og den ble kjempefin, det var verre med velkomsten fra minsten....."Den klør" får jeg alltid til svar når noe er hjemmestrikka. Så da blir det vel heller gavekassen da kanskje? 


2C61E23A-3D11-4F12-819A-BE54D008E219

Lua ble mer passelig i størrelse i dette garnet enn i originalen. Da jeg syns de er litt romslige i størrelsen. 

Guttungen liker best merinoull, men han påstår det klør også....men om han får strikke det selv så er det bra. Ja faktisk, han strikker. 
5 år og har strikket to pannebånd og en lue. Jeg er mega imponert og superstolt over at noen av kidsa har tålmodighet nok til å sitte med strikketøy. Han finner det frem selv og ser til og med om han har mistet en maske, da må jeg trø til og fikse. Flinke gutten ;)

D55BF7AE-8096-4EA0-8049-6FDB5AFE5288


Oppskrift og navnelapper er fra Petitknit.
Du kan også kjøpe oppskriften på Ravelry

Det blir nok flere luer fra denne kanten, nå er jo mohair edition også kommet, og jeg har jo enda ikke strikke en til meg selv pluss jeg vet om noen som ønsker seg.....

1 kommentar:

  1. Fin og praktisk lue. Jeg har strikket en i Arwetta og den ble akkurat passe i str.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails