19 november 2022

Vottetid - Speedy selbu mittens

Vinteren er i anmarsj og det er igjen vottetid her på vestlandet. 

Jeg holder på med en genser som drøyer såpass at jeg måtte ha noe sjappstrikka innimellom, noen som kjenner seg igjen? For å strikke på noe som drøyer ut, det ødelegger iallfall min strikkemojo. 

Jeg leita i garnlageret mitt og fant ut at jeg har endel lettlopi liggende, både uåpnede nøster og rester fra tidligere prosjekter. 


Untitled

Tidligere har jeg vert med i votteklubben til Skeindeer knits og jeg husker jeg hadde strikka noen Speedy selbu mittens som gikk veeeeldig fort. Derfor heiv jeg meg i disse igjen, det gikk to kvelder og vips. Ferdige votter på pinne 4 og 6. 


Mens jeg skriver her har jeg bestemt meg for å kjøpe den nye votteklubben som i år heter The Nordic Mitten Club. 5 mønster kommer ut, til nå er det kommet 3 stk, så jeg får hive meg rundt og lage noen votter innimellom alle genserne. Der er så gøy og motiverende med slik votteklubb. Jeg liker dem best på ikke alftor tynne pinner, da går det så fort, hehe. 

Du finner votteklubben på Ravelry.


Strikker du votter?


Garn: Lettlopi, et nøste av her farge. 

Oppskrift: Speedy Selbu mittens







2 kommentarer:

  1. Ja, jeg har strikket mange votter... og når jeg ser din har jeg veldig lyst til å strikke noen flere fine. Det er verdt det, vi har minus 6 grader og litt snø – og sola skinner sitt vakreste smil. Veldig hyggelig. Hilsen deg til Vestlandet. Og nå ser jeg på linken din. Takk.
    Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Votter er aldri feil ;) Blir flere snart vil jeg tro. Lykke til ;)

      Slett

Takk for at du legger igjen en kommentar hos meg. Dette setter jeg stor pris på, jeg leser alle, ha en fortsatt fin dag ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails